In de nieuwe economie wordt een groot aantal zekerheden op z’n kop gezet. ’s Werelds grootste retailer (Amazon) heeft geen winkels. ’s Werelds grootste taxi/ vervoersbedrijf (Uber) heeft geen enkele eigen auto rijden. ‘s Werelds grootste text-messenger (WhatsApp) heeft slechts 60 man in dienst. ’s Werelds grootste en meest waardevolle bedrijven verdienen hun miljarden met totaal nieuwe business modellen die niet langer op productie, maar op internet en distributie zijn gebaseerd. En dit is nog maar het begin. Wat gebeurt er straks als Google en Apple de auto-industrie aanpakken? Of het bank- en verzekeringswezen? Helaas heb ik geen glazen bol, en evenmin kan ik me er een voorstelling van maken. Ik ben als een ‘blind fossiel’ uit het laatste stukje van het post-industriële tijdperk terechtgekomen in de digitale revolutie. Ik sta erbij en kijk ernaar. Op zoek naar nieuwe uitdagingen en avonturen. Maar: wat hebben fossielen op het internet nog te zoeken? 16|10|2015