Mega-oligopolisten

In de afgelopen tijd heb ik me wat verdiept in de ontwikkelingen rondom het internet. Daarbij valt het op dat bepaalde applicaties in zeer korte tijd een bepaalde markt kunnen ‘overnemen’. Er lijkt sprake van het ‘winner takes all’ principe, waarbij een piepklein aantal extreem succesvolle bedrijven niet alleen extreem rijk worden en de markt kunnen herverdelen, maar ook grote hoeveelheden ’traditionele’ arbeiders hun baan afnemen. Google. FaceBook, Uber, Airbnb, Tripadvisor, Booking.com, om er een paar te noemen, hebben de traditionele marketing overgenomen. Je kunt niet meer om ze heen en zij bepalen het succes van jouw kleine organisatie. Ik ben bang dat het in de komende jaren alleen maar erger wordt en dat we uiteindelijk blijven zitten met enkele mega-miljarden-oligopolisten, die, met een paar duizend man, de wereld aansturen. 23|07|2015

Type je zoekwoorden hierboven en druk op Enter om te zoeken. Druk ESC om te annuleren.

Terug naar boven